Hur skriver jag kostdagbok

Skriva matdagbok
Innan vi träffas för ett första möte, så behöver du fylla i vad du äter under tre dagar. Dagarna behöver inte vara i följd. Välj dina dagar så att de ger en rättvis bild av vad du äter om dagarna. Genom att du gör en matregistrering, så kan man på ett snabbt och enkelt sätt se vad du äter och hur mycket. Det är viktigt att du uppger allt du äter och dricker så exakt som det går, för att vi ska kunna få en så verklig bild av dina kostvanor som möjligt. Jag vill också veta hur dags du äter dina måltider. En dag skulle kunna se ut så här:

Frukost kl. 7.30: Havregrynsgröt 1 dl gryn, 2,5 dl mellanmjölk, 1 msk lingonsylt, 1 kokt ägg, 1 kopp te.
Mellanmål kl. 10.00: En kopp kaffe m 2 msk mellanmjölk, 1 apelsin.
Lunch kl. 13.00: Kokt lax 15o g, kokt potatis 250 g, hollandaisesås 1 dl, cocktailtomater 3 st, sallad 30 g, gurka 30 g, riven morot 20 g, 1 glas äppeldryck.
Mellanmål kl. 15.30: Kaffe svart, 1 wienerbröd.
Middag kl. 18.30: Varma koppen Svampsoppa, 2 rostade skivor Rasker, 1 msk Bregott 60%, 20 g grevéost, 15 g gul paprika.